Wednesday, April 8, 2009

ثبت نام در آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو

ثبت نام در آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو



به منظور ایجاد زمینه تقویت و توسعه زبان آموزی در کشور و فراهم آوردن امکان سنجش توانایی دانش زبانی دانش آموزان، دانشجویان و دانش آموختگان ' آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (TOLIMO:) توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‏شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش، کلیه علاقه مندان در سطوح مختلفی آموزشی می‏توانند در این آزمون ثبت نام و شرکت کنند. سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرده کلیه داوطلبان شرکت کننده در آزمون دوره‌ها‌ی دکترای اعزام به خارج کشور و یا دکتری داخل که توسط دانشگاهها و موسسات آموزش عالی برگزار می‏شود، در این آزمون شرکت کنند.

آزمون (TOLIMO: شامل 140 سوال چهار گزینه ای و یک سوال در بخش نوشتاری در حیطه‌ها‌ی زبانی بخش نوشتاری ( یک سوال و مدت پاسخگویی 30 دقیقه)، ساختار و نوشتار زبانی (40 سوال و مدت پاسخگویی 30 دقیقه)، خواندن و درک مطلب (50 سوال و مدت پاسخگویی 55 دقیقه) و درک مطلب شفاهی (50 سوال و مدت پاسخگویی 35 دقیقه) است.

نمره هر قسمت آزمون در مقیاس معمول محاسبه و ده برابر میانگین این نمرات به عنوان نمره کل منظور می‏شود. دامنه نمره کل از 217 تا 657 است. نمره بالاتر از 600 عالی، بین 520 تا 599 خوب، بین 480 تا 519 متوسط و کمتر از 479 ضعیف تلقی می‏گردد. لازم به ذکر است که بخش نوشتاری نمره جداگانه دارد و نمره آن بین 1 الی 6 می‏باشد که در کنار نمره کل در کارنامه درج خواهد شد.

1 comment:

  1. پویاسازان یکی از 10 شرکت برتر هاست، ثبت دامین، سرور مجازی، گواهی SSL و لایسنس کنترل پنل ها در ایران با پشتیبانی 24 ساعته از پیشرفته ترین مراکز دیتا در جهان خرید هاست

    ReplyDelete