Friday, November 5, 2010

دانش آموزان محترم و اولیاء گرامی مطالعه نمایید






یادگیـــــــری،یادگیـــری را به همــــــراه دارد
امروزه در دنیا افراد مختلف به زبانهای گوناگون تکلم می کنند،یا می کـــــرده اند و یا حتی خواهـــند کرد! با توجه به پیشرفتهای شــــگرف بشــــــری در زمینه های مختلف علمی و کاربردی،نیاز به برقراری ارتباط بیش از گذشته احساس می شود. با آمدن کامپیوترو وسایل ارتباط جمعی مانند:ماهواره،اینترنت،تلویزیون و…جهان به دهکده ای کوچــک تبدیل شده است. در این دهکده جهانی همگـان برای بر قراری ارتباط با یکدیگر از زبانی مشترک بهره می گیرند،که همان زبان انگلیسی است. بسیاری از کتب دنیا و حتی پایگاههای اطلاع رسانی نظیر اینترنت نیز بـا مراجعین خود،با این زبــــان ارتبـاط برقرار می کنند و با توجه به اینکه یونسـکو ملاک با سوادی را مبتنی بر دو مقوله ی زبان و ریاضی می داند،لــذا بر هـمه ی مــا واجب است که این زبان را در کنار زبــان مادری خود یاد بگیریم تا باشـــــد که مــا نیز در برقراری ارتباط با همنوعان خویش که اولین نیاز بر خــوردی ما می باشد، دچار هیچگـــونه کم و کاستی نشویم.
لذا در وهله اول برای دانش آموزان و در وهله دوم برای اولیای آنان واجــب است که در راه یادگیری زبان انگلیسی تلاش دوچندان داشته باشند.
بدین جهت توصیه هایی برای یادگیری بهتر این زبان ذکر می شود:
1) توجه کافی به کتابهای درسی خود.
2) مطالعه ی کتابهای غیر درسی از سطح مقدماتی (توجه به توصیه و راهنمایی دبیر)
3) تهیه و استفاده از فیلم های آموزشی زبان انگلیسی در سطوح مختلف.
4) استفاده از نوار کاست های آموزشی و غیر درسی.
امیــد است دانــش آمـــوزان گـــرامی با توجه و دقت کافی در امر یادگیری زبان موجبات پیشرفت روز افزون خود را فراهم نمایند، و سعی در استفاده ی بهینه ازکلاسهای درسی، با توجه به سن مناسب برای یادگیری ، اوقات خود را به بهترین شکل ممکن سپری کنند.


جعفر اسدی

No comments:

Post a Comment