Friday, November 5, 2010

مشكلات روشهاي نوين آموزشي





امروزه دسترسي كودكان به اينترنت علاوه بر جنبه هاي آموزشي مشكلاتي را نظير تقلب به هنگام امتحانات اينترنتي نيز به وجود آورده است.

به گفته يك مشاور دولتي راه حلهاي تكنولوزيكي به تنهايي نمي تواند مانع استفاده كودكان از تقلب هاي اينترنتي در امور درسي آنها شود.

پروفسور جين آندروود (Jean Underwood) از دانشگاه ترنت ناتينگهام (Nottingham Trent) ميگويد :

"دادن آموزش صحيح استفاده از اينترنت به كودكان به عهده مربيان و والدين مي باشد."

دولت درراستاي حل اين مشكل از پروفسور جين آندروود خواسته است مشاوره اي ارايه دهد ودر مورد امتحانات اينترنتي GCSE تجديد نظر شود. (General Certificate of Secondary Education)

اين تصميم بعد از گزارش يك منبع موثق در مورد برداشت مقالات غير قابل كنترل از اينترنت است اتخاذ شده است.

جستجوهاي اينترنتي
پروفسورآندروود كه متخصص در امور فشرده سازي تكنولوزيهاي جديد آموزشي است مي گويد :

"هرچه سوالهاي مطرح شده در امتحان خلاقانه تر و غيرتكراري باشد امكان تقلب كاهش مي يابد. توانايي استفاده از اينترنت امكان بسيار مفيدي در زمينه آموزش مي باشد ولي نسل جديدي از دزديهاي ادبي را نيز به دنبال خود خلق مي كند. "

در اين راستا نگرانيهاي دولت جدي است و از فوريه سال آينده محدوديتهايي اعمال خواهد شد.

راه حلهاي تكنيكي
مشاوران و مقامات برگزار كننده امتحانات مدارس مي گويند در مورد ايجاد نرم افزار يابنده دزديهاي ادبي (Plaguarism Detection Software) در حال كار با شركتهاي خدمات مشاوره اي مانند Plagarism Advisory Service هستند.

اما پروفسور آندروود معتقد است قرار دادن محدوديت هاي دسترسي يا فروشي كردن مقالات نمي تواند مانع دسترسي غيرمجاز افراد شود و هكرها مي توانند به راحتي به آنها دست يابند و بايد به دنبال راه حلهاي تكنيكي سطح بالا بود
.

No comments:

Post a Comment