Sunday, January 2, 2011

گزارش مشکلات آموزش زبان انگلیسی

یاد خدا آرامش بخش قلبهاست





به:مدیریت محترم اموزش و پرورش



موضوع : گزارش مشکلات آموزش زبان انگلیسی



با سلام



اینجانب اسدی دبیر زبان انگلیسی بر خود وظیفه دانستم پاره ای از مشکلات آموزش
زبان انگلیسی به اطلاع برسانم .



در آموزش زبان دو چیز مهم دارد : معلم خوب و وسایل کمک آموزشی



من همیشه اعتقاد داشتم و الان هم براین باورم که معلمین زبان افرادی توانا، دلسوز،
خلاق ، علاقه مند و پذیرنده هستند من متعتقدم که معلم محور آموزشی است کتاب وسیله
ای بیش نیست (اکثر مدرسین می فرمایند کتاب قدیمی است) اعتقاد بنده این است که
برای موفقیت در امر آموزش زبان باید به موجودی به نام «معلم » بها داده شود
.معلم راباید تربیت کرد معلم را باید تأمین کرد، معلم را باید تشویق کرد ، معلم را باید
علاقمند کرد آن وقت یک معلم خوب می تواند خیلی از کاستی ها را جبران کند.



معلم آموزش ندیده ، معلم محتاج ، به معلم بی تفاوت و بی علاقه نسبت کار خود هیچ
وقت نتیجه ای در یاد گیری زبان آموزان نخواهد داشت بلکه دانش آموزان به تدریج
علاقه خود را به زبان از دست داده و نسبت به آن گرایش منفی پیدا خواهند کرد
.



وسایل کمک آموزشی : هنوز در مدارس داخل شهر وسایل کمک آموزشی وجود ندارد
و یک سری وسایل آموزشی هم وجود دارند ودر اداره و سر پرستی آموزشگاهها راکت
مانده ، استفاده نمی شود.



دانش آموزان : دانش آموزان شبانه روزی که در خوابگاه بیشترین زمان خود را سپری
می کنند.




●با روشهای صحیح مطالعه و یادگیری آنها برنامه ای داریم



●آیادر زمینه شادی برنامه ای برای آنها تنظیم کرده ایم؟



●آیا تا کنون یک همایش کنکور برای دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی انجام دادایم؟



●آیا تا کنون در مورد انگیزه و عزت نفس ،مطلبی به آنهاانتقال داده ایم؟



●در مورد مشکلات خانوادگی، روحی وروانی ، افسردگی و کسالت ، مشکلات جسمی
آنها جلسه ای داشته ایم؟



●نمی دانم ما به دنیا آمدیم که زندگی کنیم یا تحمل کنیم ؟



گروههای آموزشی یکی از پدیده های بسای ضروری و مفید برای همه درسهاست .



به نظر من اگر این گروهها به درستی هدایت شود می توانند پل ارتباطی بسیار موثر
بین سیاستگزاران ومتخصصین آموزش زبان از یک طرف ودبیران مدارس راهنمایی
ودبیرستان از طرف دیگر باشند.



از طرف دیگر سر گروهها می توانند نظرات و پیشنهادات و کارهای عملی دبیران را
جمع آوری وبا حضور متخصصین آنها را بررسی کنند.



سر گروه زبان راهنمایی ومتوسطه هر ماه یک جلسه و یا همایش یا جشنواره برگزار
نمایند.




- ایجاد انگیزه برای کسب ویژگیهای لازم به منظور ایفای نقش موثر علمی



- آشنایی با عملکرد معلمان موفق دوره راهنمایی و متوسطه



- تبادل تجربه های مفید آموزشی




- آموزش الگوهای جدید فرایند یاددهی – یادگیری



- تربیت معلم غیر تخصص و آماده سازی آنها برای تدریس زبان



- یک نشریه علمی و آموزشی در گروه تهیه وتنظیم شود وارسال آن به مدارس



- کپی CD ونوار آموزشی ارسال آنها به مدارس




با تشکر

اسدی


جهت اطلاع



- معاونت آموزشی



- کارشناس محترم گروههای آموزشی



- سر گروه محترم زبان انگلیسی متوسطه و راهنمایی

No comments:

Post a Comment