Sunday, January 9, 2011

جلسه دیداربا اولیای


سخنی  با اولیاء محترم:
در زندگی امروزی تلاش اصلی اکثر خانواده ها رفاه و پیشرفت فرزندان است. پدران و مادران مشغول تلاش شبانه روزی هستند تا بتوانند ابزار و امکانات رشد و تعالی فرزندان را محیا نمایند اما جهتدار کردن این تلاشهاست که تعیین کننده نتیجه می باشد. چه بسا خانواده هایی که یک عمر تمام سعی خود را برای فراهم کردن امکانات برای فرزندان خود بو ده اند ولی از نتیجه تربیت، تحصیل و پیشرفت آنها ناراضی اند.
فرزندان ما برای اینکه آماده ورود به جامعه از حیث شغل، روابط اجتماعی، قابلیتهای فردی و شایستگی­های علمی باشند باید تحت آموزشهای مختلفی قرار گیرند مانند کلاسهای ورزشی، کلاسهای هنری ( موسیقی یا نقاشی و ...)، کلاسهای آموزشی مانند زبان و کامپیوتر و ...
همه این موارد میسر نمی­شود مگر اینکه ما خودمان پا به پای فرزندانمان در این راه همراهی نماییم و در جریان آموزش و پیشرفت آنها باشیم و به محض مشاهده خللی در این راه به حل آن کمک کنیم و این نکته را به خاطر داشته باشیم که بزرگترین سرمایه ما فرزندانمان هستند پس باید بزرگترین سرمایه گذاری روی آنها انجام گیرد.
فرزندان شما نیاز به وقت گذاری شما دارند تا از وجود شما و از زمینه های انس و الفت شما بهره گیرند. راه و روش زندگی را از شما فرا گرفته و طریق زندگی خود را هموار سازند. شما هرچند كه سرگرم و مشغول كار باشید بازهم به صلاح و مصلحت شماست كه در شبانه روز زمانی با فرزندتان همراه باشید، با او حرف بزنید ، بگویید و بخندید، استراحت و تفریح كنید.
در سایه این وقت گذاری قادر خواهید شد رفتار فرزندتان را دریابید، از ریشه و منشاء آن باخبر شوید، اگر رفتاری ناپسند دارد از آن سر درآورده و راه رفع واصلاح آن را پیدا كنید . از تمایلات و خواسته های او آگاه شوید و در این رابطه تصمیم بگیرید.
فرزند شما در آینده به آن كس دلبسته تر خواهد شد كه با او سابقه انس وارتباط بیشتری داشته باشد. و حرف و سخن آن كس را بیشتر پذیرا خواهد شد كه باب رفافت با او گشاده باشد . و شما در سایه ی این وقت گذاری موفق خواهید شد رابطه ی او را با خود ، با اعضای خانواده، با افراد جامعه و از همه مهم تر با خدا محكم تر سازید.
بدیهی است که پیگیری وضعیت آموزش فرزند شما یکی از موارد فوق بوده و این نباید محدود به جلسه اولیا و مربیان باشد بلکه باید بصورت مستمر باشد و پدر و مادر هر دو به این مهم بپردازند. شما در هر پست و مقام موقعیتی که باشید مهمترین جایگاهتات جایگاه پدر بودن و مادر بودن است.
در اینجا از تمامی کسانی که به خاطر فرزندان خود وقت گذاشته و در این جلسات شرکت می­کنند تشکر می­نمایم و از کسانیکه به هر علت کمتر برای این عزیزان وقت اختصاص می­دهند تقاضا میکنم تا توجه بیشتری مبذول داشته و ما را در انجام وظیفه بهتر یاری رسانند.
با کمال تشکر و احترام
 اسدی- دبیر زبان انگلیسی

No comments:

Post a Comment